Te koop

Saturday, September 21, 2024

Spelen met abstracte vormen

Ik kreeg een link voor een gratis voorproefje in mijn mailbox, KLIK, van Laura Horn's nieuwe Modern Mixed Media Course. Dat wekte meteen mijn belangstelling, want ik ben een fan van haar werk.


Het is eigenlijk een mini cursus en toen ik de video had bekeken had ik toch zo'n zin om te beginnen!
Je begint met het maken van een cirkel (waterverf) en je laat in de nog natte verf inkt of verf druppen of je stipt het aan. Bij een volgende cirkel kun je iets langer wachten zodat de verf minder nat is voordat je gaat stippen. Leuk om te zien hoe de kleuren uitvloeien; je laat het gewoon ontstaan.
Op de rechterpagina raken de cirkels elkaar waardoor je een soort compositie krijgt.
Daarna moest het eerst een nachtje drogen!


Toen kon ik de patronen en de doodles gaan maken. Op de video kun je precies volgen hoe Laura dat doet en ik heb het gewoon precies zo gedaan, want ik wil er van leren. Ze speelt met ook met negatieve ruimte en dat is verrassend leuk!


En toen ik uitgespeeld was, had ik dus een mooi naslagwerk met patronen om later weer eens te kunnen gebruiken.
Ik wilde echter ook nog even 'vrij' aan de slag, waarbij ik de zojuist opgedane kennis&vaardigheden zou kunnen toepassen.


Ik koos toen voor aquarelverf in de kleuren magenta, burnt sienna en paynes grey.
Hierboven zie je de eerste lagen. Soms heel nat in nat, en soms wat half nat. 


En hier zijn de patronen en doodles weer over de opgedroogde cirkels gemaakt. 
Het papier is niet helemaal geschikt voor waterverf (bobbelt), alhoewel het toch een Mixed Media boek is. 
Ik heb er in elk geval van genoten en ga binnenkort verder met het tweede deel van de mini-cursus!

Mocht je het nu ook erg leuk vinden om zelf te doen; je kunt nog tot begin oktober de cursus gratis downloaden&bekijken via deze link.


6 comments:

  1. Wat leuk om zo een workshop te volgen en dat wij het resultaat te zien krijgen. Je bent geïnspireerd , dat is fijn. Ik ben benieuwd wat je hierna gaat doen.

    ReplyDelete
  2. Wat leuk zeg. Je hebt mooie resultaten. Maakt me nieuwsgierig 😊. Zal het ook eens opzoeken. Dank voor de tip

    ReplyDelete
  3. Oh, wat leuk en inspirerend om je resultaten te zien. Bedankt voor de tip, ik ga in elk geval kijken!

    ReplyDelete
  4. Oh ja, altijd leuk om te experimenteren! Je brengt mij ook op een idee (nu nog onthouden).
    Lijkt me ook heel ontspannend om te doen!

    ReplyDelete
  5. Erg leuk!
    Herinnert me eraan dat ik nodig weer eens aan de slag moet met mijn vilten cirkels.

    ReplyDelete
  6. Heel leuk resultaat. Bij de bruine uitwerking zonder de doodles zag ik er bonbonnetjes in, haha. Leuk effect geeft dat nat-in-nat. De roze variant is ook heel leuk.

    ReplyDelete