Te koop

Wednesday, July 3, 2024

Giraffe

Nog voordat we op vakantie gingen had ik weer een dekentje af, gehaakt met de bobbelsteek.


Het begon weer met een vraag aan Corrie... 'wat wordt het?' Dat was nog niet meteen duidelijk, maar jullie hebben de titel van dit blogbericht natuurlijk al gelezen.

Ik wilde er ook graag bladeren in verwerken en heb nog zitten dubben welke kleur groen het beste paste 
              
De giraffe heb ik vanaf een pixelplaatje gemaakt; elk vakje is vertaald naar een bobbelsteek.
Ik moest wel vaak van kleur veranderen, maar dat zie je alleen nog maar aan de achterkant.


Het is zo fijn dat ik nu een compleet alfabet heb op papier; ik kan de letters zo overnemen.
Dit blok is gehaakt in ecru en met een hèèl oude bol, kijk maar...


Het heette toen nog Royaal i.p.v. Royal en het was nog in de guldentijd. Ik heb twee van deze bollen gekregen van een oudere mevrouw via mijn schoonzus. Het garen is nog prima te gebruiken, de kleur iets romiger dan de nieuwe bollen die je nu kunt kopen.


Het idee van de bladeren, en een bladerdakje is niet helemaal uit de verf gekomen vind ik.
In de overige blokken heb ik de vlekken van de giraffe weer laten terugkomen.
Zo'n dekentje bedenken, berekenen en uitvoeren vind ik een heel leuk proces!
De afmetingen zijn 74 bij 104 cm en het is weer te koop. Bij belangstelling kun je me mailen.


27 comments:

  1. Heel erg leuk geworden, de kleuren goed gekozen maar inderdaad zou ik niet een bladerdakje herkend hebben

    ReplyDelete
  2. Erg leuk geworden mooie kleuren heb je gekozen.

    ReplyDelete
  3. Dat garen is inderdaad oud, maar gelukkig werkt het nog, je hebt er weer wat moois mee gemaakt.

    ReplyDelete
  4. Wat mooi die bobbelsteek en dan het dekentje... die kun je zelfs (met trots) aan de muur hangen!

    ReplyDelete
  5. Je bent een echte breikanjer. Wat een prachtige deken.

    ReplyDelete
  6. Enig die giraffen, dat zijn van de wilde dieren mijn lievelingsdieren.
    Leuke deken geworden.

    ReplyDelete
  7. Superleuk, met die bobbeltjes!

    ReplyDelete
  8. Knap hoor de dekentjes !Erg leuk de bobbeltjes erin! Je bent snel! Het zijn toch behoorlijke afmetingen!

    ReplyDelete
  9. Een juweeltje weer! Ik vind de blaadjes wel duidelijk hoor, de giraf staat er van te eten.
    Ik kan me voorstellen dat het leuk is om uit zoeken hoe je iets kunt vertalen naar je haakwerk, maar ik kan me voorstellen dat het een berenklus is (om in het dierenthema te blijven 😂).
    Fijn dat je alle letters klaar hebt voor de volgende bobbelprojecten. Je hebt de smaak duidelijk te pakken!

    ReplyDelete
  10. Wat een enige deken met de giraffes. Ik snap wat je bedoelt met dat bladerdak. Komt inderdaad niet helemaal uit de verf. Zou het door de kleuren komen?

    ReplyDelete
  11. Het is echt WAANZINIG mooi geworden Elizabeth, wat ben jij hier toch goed in.
    De kleinkinderen zullen er ook wel helemaal weg van zijn. Mooi kleurgebruik
    ook. Wat ik me alleen afvraag voel je die bolletjes niet als je er op zit of ligt.
    Het kan natuurlijk zijn dat de bobbeltjes op een foto dikker lijkt dan het in
    werkelijkheid is, het garen is wel zacht natuurlijk. En spelend kinderen hebben
    daar natuurlijk geen last van 😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ze kruipen graag ónder de dekentjes, en dan gaan de vingertjes over de bobbeltjes heen...

      Delete
  12. Wat lief, zie het opeens helemaal voor me dat spelen met die vingertjes.

    ReplyDelete
  13. Ah, wat heb je weer een superleuk dekentje gemaakt, zo leuk bedacht en mooi uitgevoerd. De bladeren haal ik er ook niet echt uit, maar dat maakt niet uit want al die gekleurde vlakken passen wel mooi bij de giraffen en die horen nu eenmaal alle aandacht te krijgen.
    Gaaf die (bijna?) antieke garen. Kun je nagaan hoe lang die prijs al min of meer gelijk is. Goed om te weten dat al je projecten die je met dit type garen hebt gemaakt lang meegaan, dat het garen niet snel zal vergaan..

    ReplyDelete
  14. Oh, wat is dit weer super gemaakt. Wat een klus, maar hoe mooi. Echt petje af.
    De bladeren zie ik goed, het bladerdak misschien niet. Maar we hebben allemaal fantasie genoeg

    ReplyDelete
  15. Geweldig. Wat een prachtige deken. Ik zie zo’n hummel er al onder liggen en dromen van Dikkertje Dap. En dat garen, wat een leuk verhaal. Dat het nog zo goed gebleven is. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  16. Fantastisch, wat een leuk dekentje!

    ReplyDelete
  17. Wat ontzettend leuk! En erg knap dat je dat zelf bedenkt en samenstelt en ook nog eens uitvoert.

    ReplyDelete
  18. Ah die is echt heel mooi geworden

    ReplyDelete
  19. De blaadjes bij de giraffe zijn juist héél mooi, het is juist leuk dat het niet exact als blad eruit ziet, maar wel is heel duidelijk waar het om gaat. Je ziet écht dat de giraffe ervan wil gaan eten, het leeft.

    ReplyDelete