Te koop

Tuesday, December 26, 2023

Laatste 4 adventwoorden

Vandaag laat ik de laatste 4 pagina's zien van mijn Adventsboekje van dit jaar. Voel je niet verplicht te reageren hoor; ik besef dat het meer van hetzelfde is, maar wil het toch graag op mijn blog zetten.



Dag 17&18  GLORY
Het leek me mooi om iets stralends te maken bij dit themawoord. Een natuurfoto doet het altijd goed, maar deze combineerde qua kleur wel hèel goed met het papier dat ik erbij wilde gebruiken.
De rand om de foto was oorspronkelijk wit, maar heb ik met een goudstift ingekleurd.
O ja, en er stond ook nog tekst midden op de foto, maar ik heb de bijbeltekst er precies bovenop kunnen plaatsen...
De grote letters zijn uit een fotoafbeelding van een kroon gehaald.



Dag 19&20  SALVATION
Salvation betekent 'redding' en in de tekst wordt de Heilige Geest genoemd. In de bijbel is de duif o.a. het teken van de Geest en daarom wilde ik graag een duif op de pagina. 
De afbeelding links vond ik op internet, maar het lijkt net alsof ie met stift is ingekleurd hè...
De bladzijden zijn licht gechalkd met geel en de grote letters komen weer uit een gelli plate print.



Dag 21&22  IMMANUEL
God kwam zò dichtbij ons, doordat zijn Zoon werd geboren op aarde, liggend in een kribbe, zodat wij er allemaal bij kunnen om Hem te zien. Niemand hoeft zich te slecht te voelen. 
Hij kwam nabij en is met ons!
De pagina's zijn eerst met acrylverf beschilderd. De letters komen wederom uit een paars-blauwige gelli plate print en zijn bewerkt met randjes wit (Posca pen), waar ook de banner rechts mee is gemaakt en de kleine sterretjes verspreid over de bladzijden.



Dag 23&24  LOVE
Voor deze laatste pagina's heb ik DP gebruikt en die op maat gemaakt voor het boekje. De letters komen uit inpakpapier en de grote cirkel had ik nog liggen. Hij is gemaakt volgens deze tutorial, en ik heb ze toen in diverse formaten gemaakt.
Voor de bijbeltekst vond ik het deze keer leuk om gebruik te maken van tekststrookjes.

En zo is er weer een boekje vol! Ook dit jaar heb ik het weer met veel plezier gedaan.



13 comments:

  1. Prachtig hoor knap gedaan heel bijzonder.

    ReplyDelete
  2. Prachtig gemaakt . Fijne dagen ❤️

    ReplyDelete
  3. Deze verdienen toch ook een plaatsje op je blog, echt een prachtige serie.

    ReplyDelete
  4. Uit de tijd die jij aan dit mooie boekje besteed hebt blijkt wel hoe graag je het doet.Onze jongste zoon werd geboren op 24 december(1971)klein maar gezond geboren.Na 4weken strenge bedrust en platliggen door zwangerschapvergiftiging in Z-H.Wij gaven hem de toepasselijke naam Emmanuel
    (God is met ons)mee in doopnamen.
    Fijne 2e Kerstdag gewenst 🎄⭐️
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Weer prachtig gemaakt. Fijn dat je er zelf zo van geniet om het te maken.

    ReplyDelete
  6. Ik vind het prachtig. Wat heb je hier veel aandacht en liefde ingestoken.

    ReplyDelete
  7. Weer een prachtig boekje heb je deze keer gemaakt. Ik ben er zelf niet mee opgegroeid en het zegt mij niet zoveel. Toch wordt ik elk jaar weer getroffen door jouw boekjes, de betekenis, de invulling. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  8. Prachtig boekje, ik vind je letters ook zo mooi gemaakt.

    ReplyDelete
  9. Weer ontzetten mooi gemaakt, mijn complimenten

    ReplyDelete
  10. Deze serie vind ik bijna de allermooiste, van wat ik bij je heb gezien.
    Vind het sowieso bijzonder knap hoe je het steeds weer mooi en vooral
    zeer zorgvuldig uitwerkt allemaal. Je hebt er letterlijk al je liefde ingelegd,
    en dat is voor mij heel zichtbaar!!!

    ReplyDelete