Te koop

Tuesday, January 31, 2023

Dierenkaarten

Eind vorig jaar maakte ik heel veel borduurtjes op papier, met het doel om er kaarten van te maken.
Intussen zijn er een aantal af en vandaag laat ik wat kaarten zien waarbij ik dieren borduurde.


Ik borduurde een koeienkop en die heb ik niet zelf bedacht hoor; ik had bij iemand zo'n soort kaart gezien en het blijkt een patroon te zijn van Marianne Design, wat je HIER (gratis) kunt downloaden. Ze heeft overigens nog veel meer gratis borduurpatronen!
Omdat ik een zwarte kaart het leukst vond bij dit borduurtje, maar dit heel lastig is om aan de binnenkant tekst te schrijven, maakte ik er m.b.v. papier uit de Flow een klein omslagje in.



Ik ben erg blij met mijn grote vierkante mal, want daarmee kun je ook wat grotere borduurtjes maken.
Op internet was ik een pixelplaatje tegen gekomen en ik had hem bewaard op Pinterest, zie hier.
Even wat draadjes zoeken (ideaal om eens restjes op te maken) en met veel plezier borduurde ik deze leuke eekhoorn.


En deze kaart is gemaakt met één van de stapel labeltjes die ik lang geleden in de kringloopwinkel vond. Ik kan het patroontje van het konijn zo snel even niet vinden, maar je kunt het zo van de foto na borduren. Dit keer gebruikte ik wat strookjes roze papier en matte ik het labeltje met roze papier.
De stempels zijn ook op dit roze papier gemaakt.

Oh, en nu ik er zo weer naar kijk (en intussen alleen maar aan het haken ben), krijg ik weer reuze zin om te borduren. Want er zijn nog zoveel leuke patroontjes!

16 comments:

  1. Snap meteen wat je bedoeld want ik borduur niet (heb al zoveel hobby's) maar zelfs ik krijg zin om eens iets op papier te gaan borduren😁.... wat maakte je een leuke kaarten.
    Goed idee, om bij de kaart met de koe binnenin iets te maken voor tekst.
    Ik gebruikt voor een zwarte kaart of een witte gel pen of ik plak ook een stukje wit of licht papier binnenin.

    ReplyDelete
  2. Oh wat gaaf Elizabeth! Ze zijn alle drie ontzettend leuk, maar de eekhoorn vind ik uiteraard de mooiste, liefste, gaafste, haha.

    ReplyDelete
  3. Heel leuk! Ja, er is zoveel te vinden op het wereldwijde web, ook bij patronen voor strijkkralen vind je goede ideeën. En wat een geweldig mooi labeltje! Heerlijk, zulke vondsten bij de kringloop :-)

    ReplyDelete
  4. Super leuk. Je hebt de borduur smaak te pakken. De koe en eekhoorn zijn schatjes. En ook nog eens rest verwerking van het garen. Foei, wat kan een mens veel hebben. Veel haak- en borduurplezier. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  5. Ze zijn, zoals altijd, weer schitteren.
    Alles is weer zo smaakvol bij elkaar gezocht.
    Ik snap dat je weer wil beginnen.

    ReplyDelete
  6. Net als Daphne krijg je gewoon zin om dat ook te gaan doen. Maar ook ik ben niet van het borduren. Dus helaas ik vergaap me wel aan jouw mooie kaarten :))

    ReplyDelete
  7. Wat zijn ze mooi. Het is toch altijd heel erg leuk om een kaart te krijgen die iemand zelf met veel tijd plezier en aandacht bezig is geweest.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  8. Wat ben je weer heerlijk bezig geweest Elizabeth met een
    heel mooi resultaat. Deze kaarten zien er echt professioneel
    uit, je kan wel een winkeltje beginnen. DE Eekhoorn is echt
    een schatje geworden, en leuk dat witte sprankelende oogje.
    Jij hebt vast al een flinke schoenendoos vol met de mooiste
    kaarten denk ik.

    ReplyDelete
  9. wat zijn ze super mooi je kaartjes toppie gedaan
    groetjes martine

    ReplyDelete
  10. Die prachtige koe wordt gekoesterd!
    Het eekhoorntje is schitterend van kleur en de konijnenkaart vind ik super op deze manier als babyfelicitatiekaart!
    Je mag van mij af en toe wel even je haaknaald neerleggen om een borduurnaald op te pakken 😉

    ReplyDelete
  11. Ze zijn allemaal zo leuk. We zouden twee dingen tegelijk moeten kunnen doen. Hier lig het borduurwerk weer in de hoek.

    ReplyDelete
  12. Je maakt er een heel mooi geheel van!

    ReplyDelete
  13. Zo lief die borduurtjes. Dat koetje ziet er heel knuffelig uit.
    Je krijgt er dus nu weer zin in, lekker gaan doen dus.
    Op een zwart kaartje kan je prima tekst schrijven met een fijne zilverpen. Je weet wel, zo eentje die je moet schudden en vloeibaar is.

    ReplyDelete
  14. Dat zijn mooie kaarten geworden met die lieve kleine borduurtjes.

    ReplyDelete