Te koop

Thursday, June 27, 2024

Verkassen

Tijdens het laatste weekend van onze vakantie, gebeurde er iets onverwachts...
We zaten 's morgens bij de caravan koffie te drinken en opeens dachten we allebei hetzelfde!

- 'laten we een andere camping zoeken en verkassen...' -

Hoe kan dat nu, zul je je afvragen... Nou, dat had te maken met 2 dingen en de eerste was natuurlijk het gevalletje met de steile helling naar boven die de caravan moest maken om van de staplek naar de ingang te komen.
Omdat we op de dag van vertrek heel vroeg weg wilden gaan en in één keer door naar huis wilden rijden, zagen we het niet zo voor ons dat de campingboss om 5 uur 's morgens ons met de tractor van de plek wilde halen.
En de tweede rede was dat we achterburen hadden gekregen in de vorm van 2 jonge stellen die een erg gezellig weekend van plan waren door te brengen met roken, drinken en kletsen en lachen tot een uur of half 3 's nachts..

IJsbloemen op de camping

Nu hadden we al een paar keer vlakbij een bordje gezien van een andere camping en we besloten daar eerst even te gaan kijken.
Nou, daar hoefden we niet lang over na te denken... Na overleg bleek er ook genoeg ruimte te zijn op Le Plan d'Eau en we zegden toe dezelfde middag nog met de caravan te komen voor 2 overnachtingen.

DH wilde het eerst met de mover proberen en ik had daar niet veel vertrouwen in eerlijk gezegd.
Maar goed, als het niet lukte, konden we de campingbaas vragen met de tractor!
Ik maakte een paar korte filmpjes van een afstand en ik laat er maar eentje zien, maar deze geeft ook niet goed weer hoe het in werkelijkheid was. Het eerste stukje ging nog wel, maar toen de caravan met er-rug veel moeite eindelijk boven was en er gedraaid moest worden op het ongelijkmatige plateau begaf de mover het... (en vergat ik verder te filmen)
Natuurlijk kwam er juist een auto aan die wilde passeren en van de camping af rijden en er nu niet langs kon! Gelukkig begreep de beste man wel dat we in een spannende episode zaten, maar toch...
De mover bleek een storing te hebben en DH verwisselde daarom maar de afstandsbediening en ja hoor... er kwam gelukkig weer beweging in!

Wat was ik blij dat de caravan eindelijk op de parkeerplaats stond! Dat doen we NOOIT meer hoor, zei ik... Maar ja, ik had het ook niet van tevoren kunnen voorzien; zo gaan die dingen nu eenmaal.

Zo, wat was ik blij toen we weer 'gesteld' waren. Deze camping is wel totaal anders, dat zie je al aan het terrein zonder hoogteverschillen. Er zijn mooie grote plekken onder de bomen en alles is ruim opgezet.
Een hele nette camping met een mooi zwembad en prima bar met snacks ...

En wat een sfeervol sanitair gebouw stond er...  zo leuk met dat oranje...

Deze camping stond dus aan het water, en gek genoeg hadden we helemaal geen last van muggen!

We hoefden maar een heel klein stukje te lopen om bij de Ardêche te komen. Het voelde er heerlijk koel, terwijl het toch zo'n 28 graden was.

We hebben de laatste dag op deze camping vrij rustig doorgebracht. Er was bovendien slecht weer opgegeven, behoorlijk slecht weer met waarschuwingen... En aan de lucht kon het je het 's middags ook goed zien dat er wat aan zat te komen.

We hebben aan het begin van de avond de luifel er maar afgehaald en de stoelen met het campingtafeltje veilig in de auto opgeborgen.
Maar vreemd genoeg bleef de regen en het voorspelde onweer uit... We hebben maar een paar drupjes gehad.

De volgende morgen ging de wekker om half 5 en om 5 uur reden we zo stil mogelijk van de camping weg. Het is prachtig om het dan langzamerhand licht te zien worden.
Onderweg (in de loop van de ochtend) zat ik te appen met een paar vriendinnen en adviseerden ze me om nog maar even van het mooie weer te genieten, want in Nederland was het maar koud... 14 graden...

We merkten wel dat het steeds bewolkter werd en op een gegeven moment kwamen we in de regen terecht en zagen we de temperatuur dalen. We hebben zelfs midden in een bui 8,5 graad gemeten!
De reis ging voorspoedig en na 1020 km rijden, waren we om kwart over 10 's avonds thuis.
En dat was ook weer heel fijn!

26 comments:

1. Dat snap ik dat jullie daar weg wilden. En gelukkig waren jullie laatste vakantiedagen mooi en rustig.

ReplyDelete
  2. Die laatste camping... daar straalt de rust vanaf!

3. Wat een avontuur, maar wat een verschil in temperatuur ook!
    Dat je graag thuiskomt in jullie paradijsje snap ik best hoor, lekker je eigen spulletjes en eigen bed. Maar even een andere omgeving doet vaak ook goed.

ReplyDelete
  4. Het is een behoorlijk avontuur geweest als ik het zo lees. Maar ook weer leuke verhalen om te herinneren. Dat geklets, gedrink, gelach en gerook heb ik in de zomer voortaan dagelijks, bij mooi weer, voor mijn deur. helaas wordt er ook niet tegen opgetreden. Ik woon aan de haven in Tilburg en daar hebben ze een paar jaar geleden vlonders aangelegd voor de boten en het vermaak. Het lijkt nu wel een toeristische attractie hier.

5. Leuk hoor om met jullie mee op reis te zijn gegaan.
    Je schrijft leuke stukjes, ik heb met veel plezier mee gelezen.
    Fijn dat het "thuis zijn" ook weer goed voelt.

ReplyDelete
  6. Dat was een mooie reis! Veel gezien en spannende momenten! Het is hier nu net Frankrijk met de temperaturen, kun je lekker van genieten in je tuin...

7. Hardstikke leuk om over jullie avonturen te lezen. Dat jullie wat eerder vertrokken begrijp helemaal. Mensen, die luidruchtig aanwezig zijn zijn voor mij ook een reden om stantepede weg te gaan. Die movers lijken me een uitkomst!

8. Fijn dat jullie veilig thuiskwamen en intussen is de temperatuur ook gestegen...
    'k Heb met plezier meegenoten van jullie belevenissen en mooie foto's.

ReplyDelete
  9. Wat fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en hebben genoten van jullie vakantie. Verkassen ik ken het en ik denk velen met ons die kamperen. Ik heb de laatste tijd wel jou blogs gelezen en genoten van al die mooie plaatjes uit Frankrijk . Sorry dat er van mij geen reactie was maar had er gewoon geen puf voor. Soms gaat dat zo.
    Groeten
    Marga

ReplyDelete
  10. Wat een spannend avontuur. Fijn om na zoiets weer veilig thuis te komen. Nu heerlijk nagenieten

11. Spannnend zeg! Fijn dat het het is gelukt! En gelukkig een goede thuiswedstrijd!

12. Goed dat jullie gingen verkassen! Nu weer veilig thuis, wat een lange reisdag zeg, dat zou voor mij niets zijn.

ReplyDelete
  13. Sorry van de fout! Goed bedoeld ,. Gezond en wel weer thuis!

14. Snap wel dat dat gelach en gekletst in de nacht niet fijn is.
    Wat een gedoe om van de camping af te komen, opgelucht dat het uiteindelijk toch lukte.
    Prachtige nieuwe plek gevonden aan het water.
    Toen was het 14 graden in Nederland, maar inmiddels Franse temperaturen.
    Leuke foto van jou leunend op de auto!

ReplyDelete
  15. Spannend om zo van de camping weg te gaan. Ik zou ook verkassen denk ik. Nachtelijk lawaai op de camping is nooit fijn. Wat een lange thuisreis. Gelukkig is thuis zijn ook altijd weer fijn.

16. Wat een prachtige camping daar zo aan de rivier de Ardèche. Alles zier er heel goed uit ook hun hele mooie site die ik even bekeek.

17. Welkom thuis. Ik vond jullie reis erg leuk om te volgen en heb een camping in ons overzichtje gezet. Fijn dat jullie verkasten, leuk is dat hè, dat je dan hetzelfde denkt of zegt.

ReplyDelete
  18. Na fijne vakantie weken waarin het zeker niet saai was met hier en daar wat onverwachte omstandigheden maar zeker ook mooie plaatsen bezocht te hebben,genoten en uitgerust is het ook weer prima om in eigen omgeving te zijn.Zoals het klokje thuis tikt,tikt er nergens.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

19. Dat zou ik ook doen, zoeken naar een andere camping die beter begaanbaar was. En een weekend met feestvierders is ook niet alles. Groet, Dientje

ReplyDelete
  20. Spannend allemaal, maar leuk om op terug te kijken !

21. Dat verkassen was een heel goed idee inderdaad Elizabeth, en achteraf denk ik
    als jullie deze camping eerder hadden gezien hadden je jullie waarschijnlijk liever
    op deze camping gestaan al die tijd, denk ik tenminste. Want het was toch echt
    wel heel griezelig die extreme schuinte en de smalle ruimte om daar te kunnen komen.
    Maar wat hebben jullie genoten zeg en heel veel mooi kunnen bewonderen, en ook
    nog eens lekker weer getroffen, een vakantie met mooie herinneringen.

Replies
    1. Leuk dat je die vraag opwerpt...wij hebben het onszelf namelijk af zitten vragen die laatste dag...
      Maar we hadden de typisch Franse sfeer van de eerste camping niét willen missen!

Delete
  22. Een heerlijke vakantie en heel veel herinneringen, spannende en mooie!

ReplyDelete
  23. Wat heerlijk dat er zo dichtbij een camping was die nog een plekje voor jullie had. Dat verkassen is herkenbaar; jammer dat het nodig was, maar nu konden jullie tenminste vroeg vertrekken zonder dat daar hulp bij nodig was.
    Spannend hoor zo'n steile helling, maar hoe krachtig was de mover! Dat die bovenaan eventjes niet meer mee wilde werken, bracht vast extra zweetdruppels teweeg, maar gelukkig bleef DH er koel onder. (waar zouden we toch zijn zonder onze handige mannen 🤭).
    De rit naar huis duurde best lang, maar de beloning van eigen huis en bed was dar vast waard!

Replies
    1. Als je het qua tijd bekijkt, is het een lange rit. Maar het ging heel relaxt en we stopten regelmatig even. De stemming zat er goed in, want we hadden allebei weer zin in thuis!

Delete
  24. Wat een lange rit! Maar wel lekker om weer thuis te zijn denk ik.