Hallo allemaal, hoe maken jullie het in de warmte? Ik hoor veel mensen om me heen een beetje zuchten en puffen. En ik snap het hoor, zeker met de vooruitzichten...
En je zal maar hoog wonen e/of een plat dak hebben... Te warm om iets te doen en te plakkerig om goed te slapen.
Ik ga niet klagen, want er is hier altijd wel een fijn plekje te vinden, zowel binnen als buiten.
En... waar ik vooral heel blij en dankbaar voor ben, is dat ik weer behoorlijk opgeknapt ben.
Vorig week vond ik het proces een beetje stilstaan, maar sinds vrijdag gaat het echt goed!
Maar nu even over het eten. Ik bedacht maandag dat ik geen zin heb om deze week lang in de keuken te staan en die ook nog eens extra warm te maken met kokende en dampende pannen of een oven op 200 graden...
Dus ik ging op zoek naar iets voor warme dagen!
Ik heb de honing-mosterd weggelaten en kipkruiden gebruikt i.p.v. paprikapoeder, peper, zout en knoflookpoeder.
Verder heb ik nog stukjes mango toegevoegd.
Het was smullen!
Behalve de magere spekreepjes heb ik ook nog wat stukjes gerookte kipfilet gebruikt.
Ik hoefde dus alleen de pasta maar te koken en de rest was een kwestie van snijden.
Zij gebruikt daarbij Hoisinsaus; kennen jullie dit?
Ik niet en ik ben benieuwd..., maar denk dat het wel lekker zal zijn...
Alle ingrediënten zijn in huis en ik maak het me dus lekker gemakkelijk.
Vrijdag gaan we babi pangang bij de Chinees halen, met bami en kroepoek.
Zaterdag is het patatdag en zondag eten we zelfgemaakte kippensoep met stokbrood.
Wat eten jullie zoal met warm weer?



Je bent goed voorbereid, ook met het eten! Klinkt heel lekker allemaal. En jja die hitte… ik heb enkele afspraken verzet, en met de airco, is het hier goed te doen, mét het platte dak. Om 7 uur ‘s morgens en ook avonds giet ik de pot planten , met water uit de regentonnen , zolang het duurt? Een grote plens water bij de hortensia’s, hope lijk komen we zo de ergste warme dagen door?
ReplyDeleteWij doen ook lekker makkelijk, een salade vind ik heerlijk met dit weer of soep met stokbrood, lichte gerechten. Hoisinsaus vind ik lekker in Aziatische gerechten, het is zoet en hartig.
ReplyDeleteDat ziet er ook lekker uit. Ik had dus al de meloensalade op mijn blog. Gisteren een dubbele portie nieuwe aardappels gekookt. Een deel gisteren gegeten met sla en vlees dat ook snel klaar was. Vandaag eten we de rest van de aardappels in een salade met rucola, tomaten, komkommer en gerookte kip. Morgen kruudmoes, die maak ik deze keer niet zelf maar komt van de slager. Vrijdag gaan we naar de pannenkoekenboerderij, heb nog een bon en die maken we dan maar op. Het is daar ook heerlijk koel.
ReplyDeleteFijn dat het nu beter gaat met je.
ReplyDeleteGisteren hebben we gebakken aardappel en sla gegeten.
Vandaag denk ik dat het iets met rijst/nasi wordt en morgen (maar dat is een vaste dag) pasta.
Hoi Elizabeth, wijvetenbgewoon wat we altijd eten. Stamppotje andijvie, bloemkool met aqrdappelen....
ReplyDeleteZou het zijn omdat je kan/gaat wennen aan hogere temperaturen? Wij hebben het nergens over als het +30 graden is....
Je eerste recept lijkt me heerlijk en heb ik bewaard! Thanks. Er liggen nog wat avocado's en een stukje kalkoen is zo gekocht.
(Wist je trouwens dat er een leuke (repeterende) spelfout in het recept staat....?)
ik heb de fout nog niet kunnen ontdekken...
DeleteVolgens mij staat er niet eetlepel, maar eettepel..... of moet ik misschien naar de opticien.. 😀
DeleteHaha, dat is een leuke! Maar ik had alleen in het Facebookrecept gekeken en niet op de foto....
DeleteSalades zijn favoriet en zeer simpel eten. Te warm voor oven en bakken.
ReplyDeleteWat fijn dat het beter gaat! En het ziet er allemaal heerlijk uit. Ik doe het met salades en porties soep uit de diepvries die ik alleen even warm hoef te maken.
ReplyDeleteIk kook gewoon en eet wat we normaal ook eten en heb gisteren brood gebakken en bijna 20 potten abrikozenjam gemaakt .
ReplyDeleteIk voel me veel beter als ik bezig ben en neem tussendoor rust , en brei een steekje. Ventilator aan en het is hier 25 graden dat is best uit te houden.
Groet
Lianne.O.
Ik heb vannacht benden op m'n bankje geslapen.
ReplyDeleteMet opgetrokken benen.
En heb wonderbaarlijk goed geslapen.
Boven is het zo heet dat ik het er geen vijf minuten uit houd.
Naar buiten durf ik niet met dit weer.
Dus ik zit/lig/hang met alles dicht binnen en zie niemand 😭
Eten?
voornamelijk sla de komende dagen.
Of iets waar ik niet bij hoef te blijven staan met koken zoals soep..
Gelukkig nog voldoende in huis, want aansluitend aan mijn vakantie heb ik alle voorraden weer aangevuld.
Wat zul jij blij zijn als het weer wat koeler wordt!
DeleteZeker weten.
DeleteMaar zoals het er naar uit ziet worden vrijdag en zaterdag nog erger
Vandaag macaroni . En de rest vd week weet ik nog niet in elk geval aard groente vlees zaterdag patattekes en zondag soep met brood
ReplyDeleteFijn dat het wat beter faat
ReplyDeleteVeel, heel veel salade! En als er dan toch iets gekookt moet worden, dan doen we dat om half zes 's ochtends. Even vijf minuten op het gas en dan in de "hooikist". Dat is bij ons een oud dekbed in een krat. Het werkt heel goed.
ReplyDeleteFijn dat je weer wat opknapt!! Wij eten altijd wel een beetje met het seizoen mee, dus deze week maak ik geen zuurkoolstamppot met rookworst of zo 😊, dat eten we in de koude maanden. We kunnen allebei goed tegen de warmte, hier geen aanpassingen zodat er niet hoeft te worden gekookt. En ik weet nu echt nog niet wat ik morgen eet, bestel elke week verse boodschappen, wat we dan ergens die week eten, maar niet met een van tevoren opgesteld schema wat we welke dag eten.
ReplyDeleteNou je bent goed voorbereid. Ik kan ik helemaal niet tegen die hoge temperaturen. Dus makkelijk met t eten is ook hier het devies. Wat fijn dat het weer beter met je gaat.
ReplyDeleteJa....het is soms te warm om te koken. Dan kies ik een maaltijdsalade. We hebben een paar recepten, waar je in de ochtend al voorbereidingen voor kunt doen.
ReplyDeleteWat fijn trouwens dat je opeens opknapt!!
Wat fijn dat je nu eindelijk opknapt, wat zal jij je bevrijd voelen.
ReplyDeleteIk maak ook liefst maaltijdsalades nu, het was vandaag een heerlijke witlofsalade: een flinke stronk witlof met een handje rucola, een oranje paprika, blikje mandarijntjes, wat rozijntjes, fijngehakte noten en heel kleine blokjes Parmaggiano, dat was echt superlekker er in. Het geheel aangemaakt met olijfolie, balsamicoazijn en zout en peper. Morgen zien we wel weer.
Zaterdag vieren we de verjaardag van mijn jongste met een klein clubje, hij wil dan lasagna eten, dus dan wordt het nog wel flink zweten, pfff.
Had vanochtend toen de boel openstond om 7u de oven vast aan om de paprika's te roosteren. Velletje er af en gesneden in de koelkast, hoefde vanmiddag de oven niet meer aan, maar aten we vanavond wel lekkere soep van geroosterde paprika's (uit Paulines keuken) met een broodje hamburger. Morgen pastasalade met bbqsaus, heb er 1 die ging spugen van een ander soort pastasalade. Nieuwe poging dus. En gister AGV, kookt ook altijd wel snel. Eet graag 'normaal' met dit weer en heb ook juist honger deze dagen.
ReplyDeleteWat fijn dat je je weer wat beter voelt!
ReplyDeleteEten met dit weer...
Het liefst gewoon een boterham, maar het moet natuurlijk gezond zijn...
Dus koop ik wel wat kant en klare salades, heb echt geen zin in snijden in de hete keuken.
Van slapen komt ook niets, veel te warm, ook met de ventilator.
Het lijkt dan wel of ik mijn haar aan het föhnen ben.
Verlang zo naar de herfst.
Wat fijn dat je aan de beterende hand bent. Eten, ik doe lekker makkelijk, salades, snelle krieltjes. Stokbroodje en wat soorten kaas. Dat soort dingen. Het is warm, maar in de schaduw met een boek is het wel uit te houden.
ReplyDeleteHoera, je bent weer aan de beterende hand. Wat fijn voor je. Wij eten ook veel salades, bevalt het beste.
ReplyDeleteDat klinkt allemaal lekker! Ik heb van de week ook wraps gemaakt, met geroosterde groenten, als lunch. Maar ik heb de eerste dagen gewoon gekookt, witlof uit de oven en spinazie met een eitje. Gisteren kipkluifjes, gebakken aardappelen en sla en vanavond vis met pasta en doppers. Voor morgen staat een tortellini-maaltijdsalade op het programma en daarna zien we wel weer.
ReplyDeleteMet en partner die niet van wraps, pasta en salades houdt is het soms wel eens lastig. Hij heeft het liefst AGVtje. Ik koop dus eigenlijk hetzelfde als anders.
ReplyDeleteMaar stel wel mealprep werk uit. De gehakballen zijn op en die maak ik altijd in grote hoeveelheden als voorraad voor de vriezer. Komt volgende week wel weer.
En in tropische landen eten ze vaak 3x per dag warm eten kan best goed zijn.
Keuken is een uitbouw met plat dak en dus snel warm, maar met ventilator en pauzes prima te doen.
Buiten zitten helaas niet te doen. we hebben de zitplek tussen onze en de buren's schuur en met deze windrichting komt er geen zuchtje. Bovendien is het erg vochtig omdat we ook heel veel planten hebben staan.
Fijn voor je dat je weer beter bent. Lekkere recepten zo te zien.
ReplyDeleteWij eten nu ook regelmatig een goed gevulde salade, want ik heb geen zin om de keuken warm te maken en mezelf ook niet.
Fijn dat je opknapt. Weinig last van de warmte. In de nacht alles open, overdag alles dicht, dat werkt het beste. We eten ook veel maaltijdsalades, vandaag een snelle pasta met feta en tomaatjes. Komkommer erbij.
ReplyDeleteIk heb je recepten meteen maar een plekje gegeven want zoals je zegt, liever niet in de keuken alhoewel het er niet warmer van kan worden haha. Vandaag zet ik de slowcooker aan want ik heb groenten die echt op moeten. Deze week een frisse koude macaroni op en gisteren een frietje gegeten in de stad, al wat later in de avond ik wilde er even uit. Heerlijk zo'n huis en plekjes waar altijd wel wat schaduw is. Ik ziet nu ook het liefst onder de bomen of binnen bij de TV maar goed, we doen het er maar even mee. Fijne dag.
ReplyDeleteVandaag hou ik me maar bij een omelet met veel groente erin en wat zelfgemaakte aardappelsalade!
ReplyDelete