Pages

Wednesday, June 17, 2026

Gezondheids update

Waarschijnlijk ben ik nu zo'n 5 à 6 weken geleden besmet met het Cytomegalovirus. Maar het kan ook al eerder geweest zijn....
In deze blogpost schreef ik daarover. Vanaf die tijd ben ik informatie gaan zoeken hierover.
Van de huisarts had ik alleen te horen gekregen dat de symtomen tot een half jaar kunnen aanhouden, maar dat er binnen 2 weken een lichte verbetering zou moeten optreden.

Als je bij Google de naam van dit virus intikt, krijg je voornamelijk info over zwangere vrouwen en de ongeboren vrucht. Daar kan het nl. gevaarlijk voor zijn.
Verder krijg je de indruk dat het niet zoveel voorstelt en dat je er amper iets van merkt.
Nou, ik had toch wel andere ervaringen...
Dus zocht ik verder en vond diverse forums waar mensen hun verhaal deden, plus nog een Facebookgroep over dit onderwerp.
Natuurlijk vind je daar voornamelijk de ervaringen van mensen die het heftig te pakken hebben. Maar het leverde mij wel informatie op!


Ik constateerde inderdaad na 2 weken een lichte verbetering, en iedere week leek het een stapje vooruit te gaan. Wat betekent dat ik minder op bed of op de bank lag en wat meer kleine klusjes kon doen. Na 5 weken durfde ik weer een klein stukje auto te rijden.
Maar ik moet niet gaan bukken, want dan word ik duizelig. Ik moet niet gaan sjouwen, want dan ben ik snel uitgeput. Ik moet niet in een omgeving zijn waar veel prikkels zijn, etc...
En wat ik hèel vervelend vind; het lijkt erop dat ik ook problemen met mijn geheugen heb.
Niet meteen ernstig, maar ik vergeet dingen totaal. Normaal gesproken ken ik een patroontje vrij snel uit mijn hoofd, maar nu moet ik steeds de beschrijving lezen en moet ik nadenken...




En ik mis ook mijn dagelijkse portie beweging. Tuinieren is er ook even niet bij, en een stuk lopen geeft duizeligheid. 
Daarentegen heb ik wel meer tijd en gelegenheid om te tekenen en te handwerken.
En het oppassen is op dit moment ook nog een probleem; tenminste als ik alleen met de kids ben. Ze zijn best pittig en dan kost het me toch heel veel energie.
Ook de kledingbank is even niet aan de orde.
Ik zou heel graag weer terug naar normaal willen!
Dat gekke virus ook...

25 comments:

  1. Mijn klachten zijn soortgelijk maar die zijn het gevolg van acht chemobehandelingen en die heb jij niet gehad. Ik hoop dat het ooit over gaat en dat hoop ik voor jou ook.

    ReplyDelete
  2. Mooi dat we tegenwoordig zelf ook door kunnen zoeken. Gelukkig merk je vooruitgang, maar dan kom je ook tot de ontdekking wat je allemaal doet.. en hoeveel prikkels we dagelijks krijgen.

    ReplyDelete
  3. Het klinkt allemaal best heftig wanneer het je dagelijkse bezigheden zo beperkt. Wel fijn dat er verbetering is want dat geeft hoop dat het wel goed komt. Ik wens je een spoedig herstel toe. ❤️

    ReplyDelete
  4. Ja zoiets kan je zo maar overvallen. En dat duurt en duurt... Ik hoop dat het nu echt gaat verbeteren.

    ReplyDelete
  5. Oh joh dat is echt naar en lastig om dingen op te geven. Proberen met kleine stapjes verder te gaan. Dingen vergeten heb ik ook na de operatie overgehouden . Een breipatroon the lijkt inmiddels een hele puzzel.
    Ik hoop voor je dat er gauw weer enige verbetering komt. Sterkte
    Liefs Albèrtje ❤️

    ReplyDelete
  6. Ja dat krijg je dan zomaar. Gelukkig vond je lotgenoten en info. En dat geheugen, ik ken het ook. Het duurt lang maar hopelijk kom je snel weer naar normaal.

    ReplyDelete
  7. Erg vervelend! Ik had nog nooit van het virus gehoord en ik hoop dat je je snel weer de oude zal gaan voelen.

    ReplyDelete
  8. Wat een nare klachten joh. Dat vraagt veel geduld en aanpassing. Nu vooral kijken naar wat je wel kunt, de rest komt hopelijk later wel weer. Beterschap gewenst.

    ReplyDelete
  9. Wat ontzettend naar om zo geremd te worden in je dagelijkse bezigheden en je bij veel dingen hulp nodig hebt omdat je lichaam en geest protesteren. Ik hoop dat de verbeteringen elkaar snel opvolgen en je weer de "oude" wordt, heel veel sterkte.

    ReplyDelete
  10. Wat ellendig toch voor je. Zo geremd te worden in je normale leven is toch waardeloos. Ik wens je heel veel sterkte.

    ReplyDelete
  11. Wat vervelend, dat valt niet mee voor een bezige bij, ik hoop dat het snel beter gaat!

    ReplyDelete
  12. Wat een akelig virus zeg. Ik hoop dat de vooruitgang doorzet, dat je elke dag merkt dat het een beetje beter gaat. Het is zo ontzettend balen als je opeens zo weinig meer kunt. Dan merk je pas hoeveel je doet zonder er eigenlijk bij stil te staan, en hoeveel prikkels er op een dag zijn. Ik wens je een spoedig herstel!

    ReplyDelete
  13. Je hebt het toch flink te pakken. Vervelend voor zo'n bezig bijtje, maar eventjes rusten doet geen kwaad.

    ReplyDelete
  14. Wat vervelend allemaal. Fijn dat je wel plezier in het tekenen hebt. Wens je een spoedig herstel

    ReplyDelete
  15. Je moet een lange adem hebben.
    Veel sterkte van een andere kwakkelkont.

    ReplyDelete
  16. Wat naar allemaal. En wat een belemmeringen. Er zit niets anders op dan het te ondergaan en je grenzen te bewaken, zal voor een bezige bij niet meevallen. Sterkte en vooral Beterschap gewenst.

    ReplyDelete
  17. En zo ben je zomaar tot veel minder in staat. Erg vervelend en het lijkt me dat het veel van je geduld vraagt. Hopelijk gaat het inderdaad geleidelijk steeds beter.

    ReplyDelete
  18. Kan me zo goed voorstellen dat je weer terug wilt naar het gewone leven.
    Een virus kan hardnekkig zijn en verloopt bij iedereen weer anders.
    Dan zie je maar bij het griepvirus. Bij de een is het "een griepje", maar bij andere pakt het heel anders uit en duurt het erg lang voordat ze er weer bovenop zijn.
    Het is balen Elizabeth, ik snap het en herken het ook allemaal.
    Hoop heel erg voor je dat het heel langzaam aan weer wat beter gaat, ook al wil je het "gewoon" snel.
    Luister naar je lichaam en geniet van de kleine dingen.
    Wens je veel beterschap.
    Lieve groetjes,
    Floor

    ReplyDelete
  19. Sjonge, wat heftig toch dat virus! Heel naar als je dingen wilt en je kunt het qua energie niet.
    Heb je ook gevonden dat het iets doet met je geheugen? Veel geduld gewenst!

    ReplyDelete
  20. Oh bah, dat klinkt helemaal niet fijn.
    Toch maar goed naar je lichaam luisteren hoor, zo te lezen heb je het flink te pakken.

    ReplyDelete
  21. Wat vervelend nu is, is dit virus. Ik had er nog nooit van gehoord….( nu wel dus)
    Lijkt wel wat op Pfeiffer . Hopelijk wordt je goed beter! Het beste met je!

    ReplyDelete
  22. Wat een narigheid ondervindt je van dat nare virus Elizabeth. Het brengt je hele doen en laten in de war een zeer onaangename bijkomstigheid. Gelukkig dat je bepaalde creatieve bezigheden in ieder geval nog wel kunt uitwerken met plezier. Hoop zo dat je steeds toch wat vooruitgang zal ervaren waardoor je wat meer vertrouwen zal voelen. Wens je veel sterkte ❤️

    ReplyDelete
  23. Wat akelig dat je er nou zo veel last van hebt terwijl het meestal een mild verloop heeft. Je hoort ook wel eens van bacteriën die normaal niks te betekenen hebben maar die soms heel heftig toeslaan. Virussen en bacteriën, gruwelijk onvoorspelbaar dus. Fijn dat het wat beter gaat en ik duim voor je dat je uiteindelijk weer de oude wordt.

    ReplyDelete
  24. Best heftig als ik het zo lees. Gelukkig dat je toch al wat vooruitgang merkt en hopelijk komt het weer helemaal goed.

    ReplyDelete
  25. Ik hoop dat het snel over gaat, want dit is heel frustrerend. Je wil wel, maar het lukt niet. Sterkte ermee.

    ReplyDelete