Soms kom je van die dingen tegen waarvan je opeens denkt 'dat ga ik maken!'
Ik had hier meteen zin in, en verzamelde restjes katoen in bepaalde kleurencombinaties.
Via Pinterest vond ik franse documentjes, en ik weet niet of ik die hier mag plaatsen .. dus ik doe dat maar niet.
Je haakt eerst zo'n vierkantje (granny square) en dan maak je van 2 lapjes stof een matrasje dat je vult met fiberfill en omzoomt met de festonsteek. Tenslotte haak je de granny weer vast met een schelpje aan de onderkant van het matrasje.
Nou, dat lijkt allemaal simpel...
Maar de eerste keer gebruikte ik veel te dikke katoen voor de festonsteek. Ik vond het totaal niet mooi worden.
Met dunner garen ging het veel en veel beter, maar toen ik helemaal rond was en de granny eraan wilde haken, kwam ik erachter dat ik de steek verkeerd had gemaakt; de rechte streepjes moeten aan de rand om daarin te kunnen haken. Grrrrrr.....
En toen het popje.. Ook hier kon ik een documentje van vinden, maar het leek me wel een heel gepriegel met armpjes en beentjes en dat allemaal op naaldnr. 2,5....
Ik vond hier een babypopje dat me gemakkelijker leek om te maken. Maar ook dit bleek nog best een gepruts te zijn. Tjonge, waar was ik weer eens aan begonnen.
Maar de eerste duurt altijd het langst en het is dus zonde om geen tweede en derde te maken, bedacht ik.
En uiteindelijk werden het er vijf omdat ik niet tevreden was over de combinatie popje-bedje. Inmiddels vond ik het steeds leuker om ze te maken!





Elizabeth ze zijn schattig joh en leuke kleurtjes.En meteen al vijf zo dat is een gezellige boel.
ReplyDeleteDie zijn echt schattig!
ReplyDeleteErg Lief!
ReplyDeleteIk heb weleens gedacht om iets in een blikje te haken, maar dat hele priegelige lijkt me nog een heel gedoe.
Ja die festonsteek is andersom wel handiger.
Ze zijn ontzettend leuk, met zijn vijven!
ReplyDeleteAch, wat zijn ze enig deze vijfling! Knap gedaan hoor dat gepriegel.
ReplyDeleteWat zijn z geweldig leuk gworden Elizabth, de anhoudr wint altijd.En doorzetter ben je zeker! Super lief die schattige priegel popjes!
ReplyDeleteMooi vijftal heb je gemaakt. Er volgen er vast nog meer.
ReplyDeleteAch, wat een schattige vijfling. Zo te zien zijn ze erg zoet, ze slapen aldoor 🤭
ReplyDeleteHeel mooi gemaakt, daar gaat vast heel veel mee gespeeld worden.
Wat gaaf!! Ik ben net weer begonnen met haken, na 45 jaar. En ik vind het heel leuk!! Dit zal voor mij nu nog wel wat te hoog gegrepen zijn, maar het begin is er!
ReplyDeleteLijkt me inderdaad een gepriegel, maar het resultaat mag er zijn. Aldoende leert men !!
ReplyDeleteNou heb ik weinig borduurervaring ;-) maar dat die festonsteek andersom had gemoeten zag ik gelijk, hahaha. Ach nou ja, dat was dan weer een leermomentje. Het zijn schattige werkjes geworden, daar ga je vast een paar kindjes heel blij mee maken.
ReplyDeleteOh heerlijk wat een beauty's !! en echt wel gepriegel. Hele kleine armpjes en beentje naai ik c=vast met onverwoestbaar handgaren. Sterk en makkelijker te verwerken. Zelf ben ik nu ook met gepriegel bezig geen patroon alleen een afbeelding mmm.... Van jou is het wat moois geworden !! Dat moet ik nog maar afwachten.
ReplyDeleteDat lijkt me zeker een gepriegel, maar ze zijn wel hartstikke leuk geworden!
ReplyDeleteWat ontzettend leuk!
ReplyDeleteHeerlijk stel!
ReplyDeleteHeel erg leuk! en juist die kleine projectjes zijn zo fijn tussendoor.
ReplyDelete